Nasze cele dekarbonizacyjne zaakceptowane przez Science Based Targets initiative
15 października 2024Polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna Group One jako pierwsza firma z sektora mediowego w Polsce przeszła przez naukową weryfikację celów dekarbonizacji i otrzymała od międzynarodowej inicjatywy Science Based Targets initiative (SBTi) akceptację średniookresowych celów klimatycznych.
Uzyskany przez Group One certyfikat potwierdza, że cele działań z obszaru sustainability spółki są zgodne z postanowieniami Porozumienia Paryskiego, które przyjęte zostały w 2015 roku podczas 21. konferencji ONZ w sprawie zmian klimatu. Porozumienie zostało podpisane przez 189 ze 197 państw w tym Polskę oraz wszystkie kraje Unii Europejskiej, które zobowiązały się do podjęcia działań ograniczających wzrost temperatury znacznie poniżej 2°C, a docelowo do 1,5°C. Aby to osiągnąć, emisja gazów cieplarnianych musi zostać zredukowana o połowę do 2030 roku i do zera netto do 2050 roku.
W zaakceptowanych przez SBTi celach Group One zadeklarowało się do:
- Obniżenia śladu emisje gazów cieplarnianych do 2030 roku o 50% w zakresie scope 1 oraz scope 2 w porównaniu do roku bazowego 2022.
- Obniżenia emisji gazów cieplarnianych w zakresie 3 o 55% na każdy 1 mln PLN przychodu do 2030 roku w porównaniu do roku bazowego 2022.
- Osiągnięcia do 2025 roku 100% udziału OZE w energii elektrycznej oraz utrzymania tego stanu do 2030 roku.
Group One jest obecnie jedyną z branży komunikacji marketingowej, w Polsce która przeszła przez pięciostopniowy proces walidacji, otrzymując przyznawaną przez SBTi akceptację średniookresowych celów klimatycznych. Większość z firm z zaakceptowanymi celami przez SBTi reprezentuje najbardziej emisyjne gałęzie gospodarki jak m.in. energetyka, technologia czy też produkcja odzieży.
Pełna treść komunikatu dostępna jest w naszym biurze prasowym: Link